شعر و ادبیات

اینجا فقط با دل وارد شوید

شعر و ادبیات

اینجا فقط با دل وارد شوید

تقدیم به دوست و همکار خوش ذوقم علی آقا اسلامی

مایه‌ی حسن ندارم که به بازار من آئی
جان فروش سر راهم که خریدار من آئی

 
ای غزالی که گرفتار کمند تو شدم باش
تا به دام غزل افتی و گرفتار من آئی


گلشن طبع من آراسته از لاله و نسرین
همه در حسرتم ای گل که به گلزار من آئی


سپر صلح و صفا دارم وشمشیر محبت
با تو آن پنجه نبینم که به پیکار من آئی


صید را شرط نباشد همه در دام کشیدن
به کمند تو فتادم که نگهدار من آئی


نسخه‌ی شعر تر آرم به شفاخانه‌ی لعلت
که به یک خنده دوای دل بیمار من آئی


روز روشن به خود از عشق تو کردم چو شب تار
به امیدی که تو هم شمع شب تار من آئی


گفتمش نیشکر شعر از آن پرورم از اشک
که تو ای طوطی خوش لهجه شکر خوار من آئی


گفت اگر لب بگشایم تو بدان طبع گهربار
شهریارا خجل از لعل شکربار من آئی

اثر شهریار

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:40 ب.ظ

افرین
باریکلا

علی آقا اسلامی دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:44 ب.ظ

اینا که گفتی درست اما حقیر قابل اینهمه لطف نیستم

لباس دیر سوز سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 09:45 ق.ظ https://imennovin.com/

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد