شعر و ادبیات

اینجا فقط با دل وارد شوید

شعر و ادبیات

اینجا فقط با دل وارد شوید

صرف کار ناله کردم عمر چندین ساله را

صرف کار ناله کردم عمر چندین ساله را

یار یار دیگران شد خاک بر سر ناله را

 

جان شیرین عرضه کردم بر دهانش لب گزید

کارمغان کی کس برد تنگی شکر بنگاله را

 

هان حذر ای مردم از چشم تر من زانکه من

عاقبت دانم که طوفانی بود این ژاله را

 

راه ما بر بندر صورت فتاد ای کاروان

سخت می ترسم همی چشمی رسد دنباله را

 

ساربان بار سفر بر بست و محمل می رود

لال گردی ای زبان بگشا درای ناله را

 

گفتمش یغما بماند یا رود بیرون ز بزم

گفت چون وصل اوفتد رخصت بود دلاله  را

 

یغما جندقی

نظرات 1 + ارسال نظر
حمزه هاشمی چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:49 ب.ظ

با سپاس. بیت دوم اینچنین است که در اینجا جا افتاده .
سبحه از دستم ستد طفلی که از مشکین صلیب
در میان زنار بندد زاهد صد ساله را

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد