شعر و ادبیات

اینجا فقط با دل وارد شوید

شعر و ادبیات

اینجا فقط با دل وارد شوید

این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست

 

 

 

 


 دکتر خسرو فرشید ورد  شعر بسیار زیبائی دارن که اگر کسی از ایران دور بشه میفهمه چقدر این شعر پر محتوی و زیباست :

این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست  
این خاک چه زیباست ولی خاک وطن نیست

آن دختـــــــــــر چشم آبی گیسوی طلایی
طناز سیه چشــــــــــم چو معشوقه من نیست 

آن کشور نو آن وطــــن دانش و صنعت 
هرگز به دل انگیــــــــــزی ایران کهن نیست 

در مشهد و یزد و قم و سمنان و لرستان
لطفی است که در کلگری و نیس و پکن نیست 

در دامن بحر خزر و ساحل گیلان
موجی است که در ساحل دریای عدن نیست 

در پیکر گلهای دلاویز شمیران 
عطری است که در نافه ی آهوی ختن نیست 

آواره ام و خسته و سرگشته و حیران 
هرجا که روم هیچ کجا خانه من نیست  

آوارگی وخانه به دوشی چه بلاییست 
دردی است که همتاش در این دیر کهن نیست  

من بهر که خوانم غزل سعدی و حافظ 
در شهر غریبی که در او فهم سخن نیست.

هرکس که زند طعنه به ایرانی و ایران   
بی شبهه که مغزش به سر و روح به تن نیست.

پاریس قشنگ است ولی نیست چو تهران
لندن به دلاویزی شیراز کهن نیست.

هر چند که سرسبز بود دامنه آلپ  
چون دامن البرز پر از چین وشکن نیست  

این کوه بلند است ولی نیست دماوند 
این رود چه زیباست ولی رود تجن نیست  

این شهرعظیم است ولی شهرغریب است   
این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست
نظرات 12 + ارسال نظر
قاسمی یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:54 ب.ظ

آفرین بر شما
من روزم را با این وبلاگ شروع می کنم

رامین یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:06 ب.ظ http://www.newhk.blogsky.com

وبلاگ پر باری داری به ما هم سر بزنی خوشحال میشیم .

مهدی سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:16 ب.ظ http://www.ktsm.blogfa.com

سلام
خسته نباشی علی اقا ،عالیه ،کارت عالیه
زنده باشی ،شخصا لذت بردم.
موفق باشی همیشه.
راستی میخوام سایتتو تو پیوندهام بذارم.

خداحافظ تا خدا.

غریب دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:56 ق.ظ

عالیه

آتنا چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:33 ق.ظ

khaily lezat bordam

توی جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:03 ب.ظ

افرین..اشک ما رو در اوردی..

پویا جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:45 ب.ظ http://pooya.30na.net/

من این شعر رو تو بلاگم گذشتم. اولین باریه که از یه بلاگ دیگه متن میذارم. اگه دوست نداری بگو برش دارم.
ممنون

دروود
خوب کاری کردی

ص.ن چهارشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:59 ب.ظ

روح دکتر فرشید ورد شاد

فرهاد میکروب پنج‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:19 ب.ظ http://www.farhadmikrob.ir

سلام. خیلی قشنگ بود. لذت بردم.

خواهش می کنم

sabeee چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:58 ب.ظ http://sabeee.blogfa.com/

b

فدایی سید علی شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:42 ب.ظ

چو ایرتن نباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

آوا چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1399 ساعت 02:51 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد